Procházka školou
Dům v Křemencově ulici č. 12 byl od svého vzniku určen ke vzdělávacím účelům a své poslání stále naplňuje.
Budova pochází z konce 19. století, kdy byla postavena pro První české reálné gymnázium. Během své existence se neustále proměňovala a přizpůsobovala požadavkům doby a nárokům na vzdělávání. K zásadním změnám došlo po roce 1952, kdy budovu získala chemická průmyslovka.
Adaptace na měnící se společenské podmínky jednak v oblasti náplně vzdělávání, jednak z hlediska vybavení nastává od 90. let 20. st. Jejím cílem je zkvalitnění a zvýšení přitažlivosti výuky chemie pro nastupující generaci studentů. Od přelomu tisíciletí prošly zásadní modernizací všechny chemické laboratoře, specializované učebny (jazykové i výpočetní), nově vybaveny byly i ty klasické. Proces rekonstrukce se nevyhnul ani technickému zázemí školy.
V našich moderně vybavených laboratořích probíhá odborná výuka anorganické, organické, analytické, fyzikální chemie a chemické techniky.
Laboratoř L1 (v přízemí)
Správce laboratoře: Ing. Zita Valentová
Tato laboratoř je zaměřena na výuku laboratorních cvičení z chemické techniky. Je vybavena zařízením pro běžná měření používaná v technické praxi, jako jsou měření spojená s dopravou kapalin, filtrací, usazováním, spalováním tuhých a kapalných paliv apod.
Kromě toho je vybavena pro poloprovozní měření některých operací, jako je rektifikace, odpařování, fluidace apod.
Laboratoř L2 (v prvním patře)
Správce laboratoře: Mgr. Markéta Veverková
Tato laboratoř je zaměřena na výuku anorganické a klasické analytické chemie. K dispozici je vybavení pro základní anorganické preparace, odměrnou analýzu, ale také refraktometry, pH metry a titrátory. K laboratoři patří samostatná váhovna.
Laboratoř L3 (ve druhém patře)
Správce laboratoře: Ing. Kateřina Hyklová
Zde se zaměřujeme na výuku organické chemie a instrumentální analytické chemie. K dispozici máme vybavení pro základní organickou syntézu, menší analytické přístroje, jako jsou např. pH metry, konduktometry, UV a VIS spektrometry. Laboratoř má samostatnou váhovnu.
Laboratoř LFCH (ve zvýšeném přízemí)
Správce laboratoře: Ing. Blanka Tupá
V této laboratoři probíhá výuka fyzikálně chemických a analytických instrumentálních metod ve 4.ročníku. Laboratoř je vybavena přístroji, jako je plynový chromatograf, polarograf, plamenový fotometr.
Ve škole jsou dvě učebny výpočetní techniky a kromě toho jsou počítači vybaveny i učebny další. V každé laboratoři mají studenti k dispozici školní notebooky.
Výuka informatiky probíhá ve dvou specializovaných učebnách, dále jsou počítače v jedné jazykové učebně a v laboratoři fyziky a elektrotechniky. V každé chemické laboratoři jsou notebooky, které mohou žáci využít pro záznam a zpracování naměřených dat.
Všechny třídy jsou vybaveny počítačem pedagoga napojeným na projektor a ozvučení pro prezentační účely. V jedné z učeben je součástí vybavení také interaktivní tabule.
Celá škola je zasíťována, budova je pokryta sítí WiFi (WiFi 5) a připojena na Internet optickou linkou.
Pro efektivní výuku jazyků je dnes nezbytné odpovídající technické vybavení, které zvyšuje efektivitu výuky, umožňuje využití reálných jazykových zdrojů a v neposlední řadě napomáhá i motivaci žáků.
Škola má tři jazykové učebny, plně vybavené moderními didaktickými prostředky, jako jsou audio-rozvody pro nácvik poslechu, PC s připojením k internetu doplněné dataprojekcí či videoprojekcí. V jedné z těchto učeben mají všichni žáci k dispozici také multimediální počítače, což mimo jiné umožňuje plné využití internetu a dalších médií ve výuce.
Ve škole se vyučuje anglický jazyk (1. povinný jazyk) a německý nebo francouzský jazyk (2. povinný jazyk).
Výuka probíhá ve skupinách od 10 do 17 žáků, průměrná velikost skupiny je 14 – 15 žáků.
V této laboratoři provádějí studenti praktické úlohy a měření v předmětech fyzika (2. ročník) a elektrotechnika a automatizace (3. ročník).
V laboratoři žáci pracují především v dvoučlenných skupinách. V každé lavici je počítač určený pro zpracování měření a rozvody elektřiny pro obvody zapojované v elektrotechnice. Studenti mají také k dispozici dostatek různých přístrojů a jiných pomůcek vhodných pro stanovení elektrických i neelektrických veličin.
Škola má v budově vlastní tělocvičnu.
Z kapacitních důvodů probíhá v zimních měsících výuka zčásti ve školní tělocvičně, zčásti v tělocvičně Sokola Královské Vinohrady v Riegrových sadech. Sokolský areál v Riegrových sadech, především jeho hřiště, využíváme i v jarních a podzimních měsících školního roku.
Součástí vybavení školy jsou také knihovní sbírky rozdělené na tři části: cizojazyčnou, odbornou a žákovskou.
Cizojazyčná knihovna má ve svém fondu různé knihy v angličtině, němčině i ruštině. Odborná knihovna je zaměřena především na přírodovědné obory, hlavně na chemii a fyziku. Žákovská knihovna je nejrozsáhlejší; většina knih je beletristického rázu, ovšem nechybí zde (v omezeném rozsahu) ani odborné publikace z oblasti věd humanitních. Spektrum knih je poměrně široké, a ačkoli počet i šíři titulů nelze srovnávat se sbírkami veřejných knihoven, mají školní knihovní fondy několik nesporných výhod:
- Nabídku školní knihovny může využívat každý žák i zaměstnanec školy.
- Půjčování knih je bezplatné.
- Na knihy jsou minimální čekací lhůty, a to i na takové, na které jsou ve veřejných knihovnách pořadníky.
- Knihovní sbírky jsou přístupné prostřednictvím programu Bakaláři, takže si je můžete předem rezervovat.